Göteborg

Værft: Bergsunds Mekaniska Verkstad, Stockholm, Sverige.
Nybygning nr. 210.

Leveret: 1891.

Status: Ophugget.

Navn

Göteborg (1891 - 1975)

Ruter

Göteborg - Strömstad - Christiania (Oslo) (30. marts, 1891 - 1925)
Göteborg - Strömstad - Oslo (1925 - 1962)
Restaurantskib i Strömstad (1966 - 1969)
Restaurantskib (1969 - 1972)

Rederier

Ångbåts AB Bohusländska Kusten, Uddevalla, Sverige (maj, 1891 - 1925)
Ångbåts AB Bohuslänska Kusten, Uddevalla, Sverige (1925 - 16. juni, 1950)
AB Svenska Brazil - La Plata Linjen (Roland Frodi), Göteborg, Sverige (16. juni, 1950 - juni, 1961)
Erik Thun AB (Thunbolaget), Lidköping, Sverige (juni, 1961 - juni, 1962)
Rederi AB Göta Kanal, Lidköping, Sverige (juni, 1962 - marts, 1965)
Vacation Line AB, Göteborg, Sverige (marts, 1965 - 31. marts, 1966)
Rederi AB Göta Kanal, Lidköping, Sverige (31. marts, 1966 - april, 1966)
Partrederi (Allan Ericsson), Strömstad, Sverige (april, 1966 - marts, 1969)
Rolf Ulfvengren, Lidköping,& Willy Ångren, Trollhättan, Sverige (marts, 1969 - 1972)
Per Ericsson, Uddevalla, Sverige (1972 - april, 1973)
Jack Vogel, Strömstad, Sverige (april, 1973 - 1975)

Hændelser og særlige begivenheder

Ophugget ved Hälle, Idefjorden (nær Halden), Sverige.

Supplerende oplysninger

Kendingssignaler

HVPC ( - 1933)
SEQI (1934 - 1975)

Flag

Sverige's flagSverige's flag
Sverige (1891 - 1975)

Dimensioner

Længde overalt: 45,31 m, Bredde: 7,67 m, Dybgang: 3,30 m

Tonnage

BRT: 417, NRT: 279

Fart

Fart: 13,5 knob

Maskineri

1 stk. Bergsund dampmaskine, 700 hk
1 stk. propel

Billeder af Göteborg

Oprettet: 5. april 2010. Senest tjekket: 17. november 2022.