Værft: Ulstein Mekaniske Verksted, Ulsteinvik, Norge.
Nybygning nr. 13.
IMO nummer: 8429006.
Leveret: 23. september, 1959.
Navne
Foldereid (23. september, 1959 - juli, 1993)My (juli, 1993 - 1998)
Queen (1998 - )
Rederier
Ragnar Braekkan, Namsos, Norge (1959 - november, 1969)
Namdalens Trafikkselskap, Namsos, Norge (november, 1969 - 1970)
Namsos Trafikkselskap A/S (NTS), Namsos, Norge (1970 - juli, 1993)
Charter: Det Stavangerske Dampskibsselskab (DSD) AS, Stavanger, Norge (oktober, 1970 - maj, 1971)
Nordic Open AB, Mariehamn, Finland (juli, 1993 - 1998)
Stockholms Södra Skärgårds Samtrafik AB, Stavnäs, Sverige (1998 - 31. marts, 2009)
Charter: Ornö Sjötrafik AB, Stockholm, Sverige (januar, 2005 - 2005)
Ressel Invest AB, Stockholm, Sverige (31. marts, 2009 - 1. juli, 2019)
Ressel Rederi AB, Stockholm, Sverige (1. juli, 2019 - )
Hændelser og særlige begivenheder
Vogndækket forstærket, således tunge køretøjer kan overføres.
Kølerum (container) monteret.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
JXGL (1959 - juli, 1993)
OJGK (juli, 1993 - 1998)
SJXR (1998 - )
Flag
| Norge (1959 - juli, 1993) |
| Finland (juli, 1993 - 1998) |
| Sverige (1998 - ) |
Hjemsteder
Namsos (1959 - juli, 1993)
Mariehamn (juli, 1993 - 1998)
Stavsnäs (1998 - )
Dimensioner
Længde overalt: 29,0 m, Bredde: 8,56 m, Dybgang: 2,51 m (1959)
Længde overalt: 30,07 m, Bredde: 8,88 m, Dybgang: 2,51 m (2000)
Tonnage
BRT: 170, NRT: 49 (1959)
Kapacitet
145 passagerer, 17 personbiler (1959)
Fart
Fart: 11 knob (1959)
Maskineri
1 stk. Wichmann diesel, 400 hk (1959 - 2016)
1 stk. D16 Volvo Penta diesel, 478 kW (2016 - )
1 stk. propel
1 stk. tværpropel i bov (1971 - )
Oprettet: 1. november 2011. Senest revideret: 14. maj 2023.