Rederier
Wilhelmshavener Hochseefischerei AG, Wilhelmshaven, Tyskland (august, 1920 - juli, 1921)
C. Andersen, Kiel, Tyskland (juli, 1921 - juli, 1938)
Walter Michaelis, Riga, Letland (juni, 1939 - juli, 1940)
Deutsche Kriegsmarine (det tyske søværn), Tyskland (juli, 1940 - 1945)
Direktoratet for Fiendtlig Eiendom, Oslo, Norge (16. februar, 1946 - juni, 1949)
Knut og Hilmar Helgesen, Vedavågen, Norge (juli, 1949 - august, 1960)
Partrederi v. Einar Oldervoll, Bergen, Norge (august, 1960 - februar, 1974)
Morten Johannesen, Kopervik, Norge (januar, 1974 - 25. maj, 1982)
Hans H. Vea, Vedavågen, Norge (25. maj, 1982 - maj, 1986)
Sinus Bulk Shipping A/S, Sandnes, Norge (maj, 1986 - september, 1986)
PR Jemo (Sinus Bulk Shipping A/S), Sandnes, Norge (september, 1986 - 5. maj, 1988)
Bærøy Sandtransport, Finnås, Norge (5. maj, 1988 - 10. februar, 1998)
Trollcruise AS, Oslo, Norge (11. februar, 1998 - 5. august, 1999)
Willem Slichting, Makkum, Holland (5. august, 1999 - )
Hændelser og særlige begivenheder
Forlænget.
Solgt til ophugning i Tyskland.
Det tomme skrog blev genopbygget ved Wilhelm Holst i Hamburg, Tyskland. Under krigen kom skibet i tjeneste med transport af torpedoer til basen ved Horten.
Renoveret vede Haugesund Slip, Norge.
Ombygget til sandtransport.
Ombygget i Harlingen. For anden gang i sin karriere var skibet strippet ned til et tomt skrog. Skibet fik blandt andet påmonteret køl under den omfattende ombygning til verdens største tomastede skonnert.
Under Tall Ships Races sprang Wyvern læk i hårdt vejr mellem Gotland og Öland, og dens mandskab forlod det synkende fartøj. Tre mand fra Wylde Swan gik ombord på Wyvern i et forsøg på at lænse det synkende fartøj. Det lykkedes imidlertid ikke, og Wyvern sank. To blev senere samlet op af en redningshelikopter, men den tredje omkom.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
DNDD (1934 - 1946)
LMKN (16. februar, 1946 - 5. august, 1999)
PIWS (5. august, 1999 - )
Flag
| Tyskland (august, 1920 - 16. februar, 1946) |
| Norge (16. februar, 1946 - 5. august, 1999) |
| Holland (5. august, 1999 - ) |
Hjemsteder
Wilhelmshaven (august, 1920 - september, 1921)
Rüstringen (september, 1921 - juni, 1939)
Hamburg (juni, 1939 - 21. december, 1942)
Gotenhafen (21. december, 1942 - 16. februar, 1946)
Oslo (16. februar, 1946 - juli, 1949)
Kopervik (juli, 1949 - august, 1960)
Bergen (august, 1960 - februar, 1974)
Kopervik (februar, 1974 - 5. august, 1999)
Makkum (5. august, 1999 - )
Dimensioner
Længde: 36,35 m, Bredde: 7,4 m, Dybgang: 2,93 m, Dybde: 3,9 m (august, 1920)
Længde: 40,75 m, Bredde: 7,4 m, Dybgang: 2,89 m, Dybde: 3,9 m (december, 1925)
Længde: 40,99 m, Længde overalt: 44,26 m, Bredde: 7,4 m, Dybde: 3,9 m (30. oktober, 1995)
Tonnage
BT: 263, NT: 118
BRT: 227, NRT: 86 (august, 1920)
BRT: 256, NRT: 100 (december, 1925)
BRT: 261, NRT: 135, DW: 350 (13. september, 1940)
BRT: 262, DW: 350 (juli, 1949)
BRT: 264, DW: 350 (februar, 1974)
Kapacitet
120 passagerer, 36 personbiler (2010)
Fart
Fart: 9 knob (1940)
Fart: 15 knob (2010)
Maskineri
1 stk. dampmaskine, 50 hk (1920 - 1939)
1 stk. MAN diesel, 300 hk (1940 - 1965)
1 stk. Callesen diesel, 400 hk (1965 - 2006)
1 stk. Caterpillar diesel, 480 hk (2010 - )
1 stk. propel
Oprettet: 27. oktober 2012. Senest tjekket: 13. september 2023.