Værft: Harland & Wolff, Belfast, Nordirland.
Nybygning nr. 1716.
IMO nummer: 7813949.
Søsat: 20. marts, 1980.
Leveret: 14. marts, 1981.
Ruter
Holyhead - Dun Laoghaire (19. marts, 1981 - april, 1981)
Dover - Calais (14. april, 1981 - 4. april, 1991)
Stranraer - Larne (7. april, 1991 - 21. juli, 1997)
Belfast - Stranraer (12. november, 1995 - juli, 1997)
Newhaven - Dieppe (28. oktober, 1996 - 22. april, 1998)
Algeciras - Tanger Med (juli, 1998 - 2007)
Algeciras - Tanger Med (juli, 2008 - ca. 2012)
Rederier
Sealink British Rail, London, England (14. marts, 1981 - 27. juli, 1984)
Sea Containers Ltd., London, England (27. juli, 1984 - januar, 1990)
Operatør: Sealink Stena Line Ltd., England (januar, 1990 - marts, 1998)
Stena Line AB, Sverige (januar, 1990 - juni, 1998)
Operatør: P&O Stena Line Ltd., England (10. marts, 1998 - april, 1998)
Lignes Maritimes du Détroit (Limadet Ferry), Tanger, Marokko (juni, 1998 - januar, 2008)
Compagnie Marocaine de Navigation (Comanav), Casablanca, Marokko (januar, 2008 - )
Hændelser og særlige begivenheder
Solgt på auktion efter flere års oplægning i Algeciras.
Afgik fra Algeciras under bugsering Durres. Det er på dette tidspunkt uvist, hvilken fremtid skibet går i møde.
Supplerende oplysninger
Kaldesignal
CNA3723 (juni, 1998 - )
Flag
| Storbritannien (14. marts, 1981 - juni, 1998) |
| Marokko (juni, 1998 - ) |
Hjemsteder
London (14. marts, 1981 - juni, 1998)
Tanger (juni, 1998 - )
Dimensioner
Længde overalt: 129,62 m, Bredde: 21,62 m, Dybgang: 5,01 m
Tonnage
BRT: 7003, DW: 2092
Kapacitet
1370 passagerer, 30 køjepladser, 310 personbiler, 744 lanemeter
Fart
Fart: 19,5 knob
Maskineri
2 stk. Crossley Pielstick diesel, 15300 kW
2 stk. propel med justerbare skrueblade
2 stk. tværpropel i bov
Billeder af Ibn Batouta
 Ibn Batouta
|
 Ibn Batouta
|
Oprettet: 20. august 2013. Senest revideret: 16. august 2015.