Værft: F. Schichau-Werft, Elbing, Tuskland.
Søsat: 16. august, 1902.
Leveret: juli, 1903.
Status: Ophugget.
Rederier
Grossherzoglich-Mecklenburgische Friedrich Franz-Eisenbahn Grossherzoglich-Mecklenburgische General-Eisenbahndirektion Schwerin, Schwerin, Tyskland (juli, 1903 - 1918)
Mecklenburgisch-Schwerinsche-Landeseisenbahn, Schwerin, Tyskland (1918 - 27. april, 1920)
Deutsche Reicheisenbahn, Tyskland (27. april, 1920 - 12. februar, 1924)
Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft, Tyskland (12. februar, 1924 - 1946)
?, Sovjetunionen (1946 - 18. november, 1947)
Polska Żegluga Bałtycka (Polferries), Kolobrzeg, Polen (18. november, 1947 - 1955)
Den polske flåde, Polen (1955 - oktober, 1956)
Gdanska Stocznia Remontowa, Gdansk, Polen (oktober, 1956 - februar, 1958)
Hændelser og særlige begivenheder
foråret 1924 - januar, 1926
Ombygget ved Neptunwerft i Rostock. Der isættes nye kedler, så færgens fart øges. Færgen får den gamle skorsten udskiftet med to nye.
Ophugget i Gdansk, Polen.
Supplerende oplysninger
Flag
| Tyskland (juli, 1903 - 1946) |
| Sovjetunionen (1946 - 18. november, 1947) |
| Polen (18. november, 1947 - forår 1958) |
Hjemsted
Rostock (juli, 1903 - 1946)
Dimensioner
Længde overalt: 86,44 m, Bredde: 17,70 m, Dybgang: 4,12 m
Tonnage
BRT: 1810, NRT: 532, DW: 1607 (1903)
BRT: 1547, NRT: 532 (1926)
Kapacitet
2 jernbanespor, 125 m spor (1903)
725 passagerer, 2 jernbanespor, 127 m spor (1926)
Fart
Fart: 13,5 knob (1903)
Fart: 15,4 knob (1926)
Maskineri
2 stk. 3-cylindret tregangs stempeldampmaskine, 2800 hk
2 stk. fastbladet propel
Billeder af Turgeniew
(interiør)
Mecklenburg
Mecklenburg
Mecklenburg
Oprettet: 21. maj 2015.