Værft: Helsingør Jernskibs- og maskinbyggeri, Helsingør, Danmark.
Nybygning nr. 189.
Værft (skroget): Frederikshavn Værft A/S, Frederikshavn, Danmark.
Kølstrakt: 6. november, 1928.
Søsat: 23. februar, 1929.
Leveret: 19. juni, 1929.
Status: Ophugget.
Navn
Sverige (19. juni, 1929 - december, 1960)Hændelser og særlige begivenheder
Bilbrev udstedt, Helsingør. Anmeldt til skibsregistret 13. juni, registreret 19. juni.
onsdag 5. juni, 1929 - fredag 5. juni, 1959
Maal Bevis udstedt, Helsingør.
Nationalitets- og Registrerings-Certificat udstedt.
tirsdag 27. november, 1945
Nationalitets- og Registrerings-Certificat udstedt.
Maal Bevis udstedt, København.
Maal Bevis udstedt, København.
Nationalitets- og Registrerings-Certificat udstedt.
Kæntret, da den skulle hales på bedding ved Nordhavnsværftet i København.
Solgt til Nordhavnsværftet. Anmeldt til registret 18. juni, registreret 12. september.
tirsdag 6. september, 1960
Solgt til H. I. Hansen, Odense, for ophugning. Anmeldt til registret 6. september, registreret 12. september.
Slettet fra skibsregistret som ophugget.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NHJD (1929 - 1933)
OXHE (1934 - 1960)
Flag
Hjemsted
København (1929 - 1960)
Dimensioner
Længde overalt: 62,90 m, Bredde: 10,39 m, Dybgang: 4,14 m
Tonnage
BRT: 810,75, NRT: 423,36, DW: 113 (1929)
BRT: 810,80, NRT: 415,62 (1945)
BRT: 820,09, NRT: 418,55 (1951)
Kapacitet
1100 passagerer, 2 personbiler
Fart
Fart: 15 knob
Maskineri
1 stk. Triple expansion Helsingør dampmaskine, 1200 ihk
1 stk. fastbladet propel
Oprettet: 15. maj 2015. Senest revideret: 3. november 2018.