Hændelser og særlige begivenheder
15. december, 1941 - 21. januar, 1943
Oplagt i København.
1. maj, 1956 - 12. juni, 1956
Ombygget til oliefyring.
Grundstødt ved Porkala nær Helsinki, hvortil Hroar var på vej fra København. Blev senere trukket fri af SS Herkules af Helsinki.
Ankom til København fra Hanko. Derefter oplagt.
Anmeldt solgt til Brugse Scheepssloperij N.V., Bruges, Belgien. Overtaget samme dag.
Ankom til Bruges. Derefter ophugget.
Supplerende oplysninger
Kaldesignaler
NFCQ (5. oktober, 1923 - 1933)
OYMA (1934 - 28. maj, 1960)
Flag
| Danmark (5. oktober, 1923 - 28. maj, 1960) |
Hjemsteder
København (5. oktober, 1923 - 8. oktober, 1930)
Esbjerg (8. oktober, 1930 - 12. august, 1931)
København (12. august, 1931 - 28. maj, 1960)
Dimensioner
Længde: 76,8 m, Længde overalt: 81,3 m, Bredde: 11,3 m, Dybgang: 5,3 m, Dybde: 5,9 m
Tonnage
BRT: 1401, NRT: 748, DW: 1466
Kapacitet
36 passagerer, 36 køjepladser
Fart
Fart: 13 knob
Maskineri
1 stk. triple expansion dampmaskine, 1400 ihk
1 stk. fastbladet propel
Billeder af Hroar
 Hroar
|
 Hroar
|
 Hroar
|
 Hroar
|
 Hroar
|
 Hroar
|
Oprettet: 10. oktober 2008. Senest revideret: 10. maj 2019.