Værft: Pullman-Standard Car Manufacturing Company, Chicago, Illinois, USA.
IMO nummer: 5333141.
Kølstrakt: 26. februar, 1943.
Søsat: 2. august, 1943.
Leveret: 9. oktober, 1943.
Navne
PCE-833 (2. august, 1943 - 9. oktober, 1943)
Kilham (9. oktober, 1943 - 1950)
PCE-833 (december, 1946 - 1950)
Sognefjord (1950 - november, 1982)Orion (november, 1982 - maj, 1991)
Orion II (maj, 1991 - 7. oktober, 1992)
Corona (7. oktober, 1992 - 10. oktober, 1992)
Orion (10. oktober, 1992 - 1997)
Orient Explorer (1997 - )
Rederier
US Navy, USA (2. august, 1943 - 1949)
Operatør: Royal Navy, England (9. oktober, 1943 - december, 1946)
Fylkesbaatane i Sogn og Fjordane AS (FSF), Florø, Norge (1949 - november, 1982)
Filmeffekt AS, Oslo, Norge (november, 1982 - 1984)
Orion AS (Tomrefjord Elektroservice AS), Molde, Norge (1984 - 30. oktober, 1987)
Miska Matkat Oy, Helsinki, Finland (30. oktober, 1987 - maj, 1991)
Orion Risteilyt Oy, Hamina, Finland (maj, 1991 - december, 1996)
Jaako Mathias Eriksson, Honduras (december, 1996 - 1997)
Ukendt ejer, Thailand (1997 - )
Hændelser og særlige begivenheder
Ombygget til bil- og passagerfærge ved Haugesunds Mekaniske Verksted.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
LMWJ (1949 - 1987)
Flag
| USA (2. april, 1943 - 9. oktober, 1943) |
| Storbritannien (9. oktober, 1943 - december, 1946) |
| USA (december, 1946 - 1949) |
| Norge (1949 - 30. oktober, 1987) |
| Finland (30. oktober, 1987 - maj, 1991) |
| Saint Vincent og Grenadinerne (maj, 1991 - 1997) |
| Holland (1997 - 20??) |
Hjemsteder
Florø (1949 - november, 1982)
Oslo (november, 1982 - 1984)
Molde (1984 - 30. oktober, 1987)
Kingston (maj, 1991 - 1997)
Rotterdam (1997 - 20??)
Dimensioner
Længde overalt: 55,0 m, Bredde: 10,06 m, Dybgang: 2,95 m (1943)
Tonnage
BRT: 934, NRT: 395, DW: 190 (1950)
BT: 796 (200?)
Kapacitet
575 passagerer, 80 køjepladser, 12 personbiler (1950)
Fart
Servicefart: 15 knob
Maskineri
2 stk. 12-567A GM diesel, 1800 bhk
2 stk. propel
Oprettet: 17. april 2015.