Rederier
Partrederi (Hans Morten Rødgaard, Direktør og Skibsreder; Jens Nielsen Svarrer, Kancelliraad, Birkefuldmægtig), Nordby, Danmark (28. januar, 1897 - 6. september, 1898)
Partrederi (Jens Nielsen Svarrer, Kancelliraad, Birkefuldmægtig; Peder Pedersen Stærk, Rentier; Carl Emil Møller, Grosserer; William Levin Wulff, Grosserer; Carl Christian Wivel, Restauratør), Nordby, Danmark (6. september, 1898 - 13. september, 1898)
Carl Emil Møller, Grosserer, Esbjerg, Danmark (13. september, 1898 - 7. oktober, 1901)
Partrederi (Nikolaj Christian Guldmann, Direktør; Christian Filtenborg, Grosserer; Niels Christensen, Sagfører), Århus, Danmark (7. oktober, 1901 - 12. marts, 1921)
Generaldirektoratet for Post- og Telegrafvæsenet, København, Danmark (12. marts, 1921 - 22. marts, 1933)
Partrederi (Sander Nielsen, Skibsfører; Orla Nielsen, Skibsfører; Peter Willemoes Nielsen, Lods), Bandholm, Danmark (22. marts, 1933 - 21. juli, 1933)
Nordisk Rute- & Færgefart A/S, København, Danmark (21. juli, 1933 - 1. december, 1934)
Dragør-Limhamn Færgen A/S, København, Danmark (1. december, 1934 - 11. august, 1944)
Beslaglagt: Deutsche Kriegsmarine (det tyske søværn), Tyskland (1944 - 11. august, 1944)
Hændelser og særlige begivenheder
fredag 11. december, 1896
Maalbevis udstedt, København.
Bilbrev udstedt. Anmeldt til registret 28. januar, registreret samme dato.
Nationalitets- og Registrerings-Certifikat udstedt.
Skøde for salg til Jens Nielsen Svarrer, Kancelliraad, Birkefuldmægtig; Peder Pedersen Stærk, Rentier; Carl Emil Møller, Grosserer; William Levin Wulff, Grosserer og Carl Christian Wivel, Restauratør. Anmeldt til registret 5. september, registreret 6. september.
Skøde for salg til Grosserer Carl Emil Møller fra de øvrige ejere, dateret Esbjerg 29. august og København 31. august ifølge forudgående kontrakt dateret Esbjerg 28. august og København 30. august. Anmeldt til registret 12. september, registreret 13. september.
tirsdag 17. september, 1901
Skøde for salg til Partrederi (Nikolaj Christian Guldmann, Direktør; Christian Filtenborg, Grosserer; Niels Christensen, Sagfører). Anmeldt til registret
Skøde for salg til Generaldirektoratet for Postvæsenet. Anmeldt til registret 22. maj 1920, registreret 12. marts 1921.
mandag 19. september, 1932
Skøde for salg til Partrederi (Sander Nielsen, Skibsfører; Orla Nielsen, Skibsfører; Peter Willemoes Nielsen, Lods). Anmeldt til registret 13. februar 1933, registreret 22. februar 1933.
Nationalitets- og Registrerings-Certifikat udstedt.
Skøde for salg til Nordisk Rute- og Færgefart A/S. Anmeldt til registret 18. juli, registreret 21. juli.
Nationalitets- og Registrerings-Certifikat udstedt.
Maal Bevis udstedt, København.
Skøde for salg til Aktieselskabet Dragør - Limhamn Færgen. Anmeldt 28. november, registreret 1. december.
Oplagt på grund af besættelsen.
Sat til salg.
Beslaglagt af Deutsche Kriegsmarine, Oberkommando der Marine, Kiel (OKM). Ombygget til minestryger.
lørdag 29. december, 1945
Slettet fra skibsregistret som forlist. I registerbogen kan læses: Iflg. Anmeldelse, dat. København 15/12 1945, fra Selskabet er dette Skib, der var udlejet til den tyske Værnemagt, forlist 11/8 1944 under tysk Flag uden at nærmere omstændigheder kendes. I Henhold hertil udslettes Skibet af Skibsregistret i Medfør af Registreringskontorets Beslutning af 29/12, 1945. Certifikatet er afleveret og ugyldiggjort.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NWRV (28. januar, 1897 - 1933)
OUJQ (1934 - 1944)
Flag
| Danmark (28. januar, 1897 - 1944) |
| Tyskland (1944 - 11. juli, 1944) |
Hjemsteder
Nordby F (28. januar, 1897 - 8. juni, 1933)
København (13. februar, 1933 - 19. juli, 1933)
Bandholm (8. juni, 1933 - 3. juli, 1934)
Dragør (3. juli, 1934 - 1944)
Dimensioner
Længde: 23,48 m, Bredde: 5,56 m, Dybde: 2,17 m
Tonnage
BRT: 68,80, NRT: 36,20, DW: 75 (1896)
BRT: 68,80, NRT: 32,08 (1934)
Kapacitet
240 passagerer, 4 personbiler (1934)
Fart
Fart: 8 knob
Maskineri
2 stk. 2-cylindret compound dampmaskine, 98 ihk
2 stk. fastbladet propel
Oprettet: 10. august 2015. Senest revideret: 21. november 2018.