Hændelser og særlige begivenheder
Sled sig løs og grundstødte ved Helensborgh.
Prøvesejlads.
Ankom til København fra Glasgow.
På vej til New York gik styrbords maskine i stykker efter nogle dage i hård sø.
torsdag 19. februar, 1903
Da maskinen var repareret, sprang Oscar II læk, og man valgte at gå til Azorerne.
Ankom til Ponta Delgada på São Miguel, Azorerne.
Efter midlertidig reparation sejlede Oscar II fra Azorerne til Glasgow for reparation.
Grundstødte ved Kristiansand og sprang læk. Blev sat på grund. Blev senere repareret i Kiel.
Oscar II fik installeret radiotelegraf.
tirsdag 28. august, 1917 - søndag 6. oktober, 1918
Oplagt i New York.
mandag 2. februar, 1931 - august, 1933
Oplagt i København.
Var tildelt kendingssignalet OZCB, som skulle træde i kraft i forbindelse med overgang til det nye system årsskiftet 1933/34. På grund af salg til ophugning blev dette ikke aktuelt.
mandag 28. august, 1933 - søndag 28. august, 1938
Solgt til The Hughes Bolkow Shipbreaking Co. Ltd. i Blyth.
torsdag 7. september, 1933 - søndag 10. september, 1933
Sejlede fra København til Blyth for egen damp.
I dok for ophugning.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
NLTM (marts, 1902 - 1933)
Flag
| Danmark (marts, 1902 - 1933) |
Hjemsted
København (marts, 1902 - 1933)
Dimensioner
Længde overalt: 157 m, Bredde: 17,7 m, Dybgang: 8,3 m
Tonnage
BRT: 10085, NRT: 6061, DW: 8230
Kapacitet
1099 passagerer, 1099 køjepladser
Fart
Topfart: 15,5 knob
Maskineri
2 stk. 3-cylindret dampmaskine, 8500 ihk
2 stk. fastbladet propel
Oprettet: 17. juni 2018.