Harry

Værft: Brynäs-Atlas Varf AB, Gävle, Sverige.

Leveret: 1887.

Navne

Korsnäs I (1887 - 1950)
Arne (1950 - 1952)
Munsö (1952 - 1974)
Harry (1974 - )

Ruter

Bugserbåd (1887 - 1993)
Museumsskib og tursejlads (1993 - )

Rederier

Korsnäs Sågverks AB, Korsnäs, Sverige (1887 - ca. 1949)
Martin Ankarstad, Stockholm, Sverige (ca. 1949 - 1952)
Sand & Grus AB Jehander, Stockholm, Sverige (1952 - 1967)
Sven Ulrik Lindberg, Stockholm, Sverige (1967 - 1974)
Andersson & Co, Lilla Edet, Sverige (1974 - 1984)
Uno Alexander Horney, Sundsvall, Sverige (1984 - 25. september, 1993)
Föreningen L. Laurin, Lysekil, Sverige (25. september, 1993 - )

Hændelser og særlige begivenheder

1949 - 1950
Omfattende ombygning. Stort set alt undtaget skroget blev udskiftet. Dampmaskinen udskiftet med en glødehovedmotor af fabrikat Skandia.

1961
Maskinen ombygget, og skruen skiftet til en ny med stilbare blade.

Supplerende oplysninger

Kaldesignal

SGVU (1934 - )

Flag

Sverige's flagSverige's flag
Sverige (1887 - )

Hjemsted

Lysekil (1993 - )

Dimensioner

Længde overalt: 18,80 m, Bredde: 4,75 m, Dybgang: 2,48 m (1915)
Længde overalt: 19,43 m, Bredde: 4,86 m, Dybgang: 1,95 m (1950)

Tonnage

BT: 41, NT: 12

Kapacitet

? passagerer

Maskineri

1 stk. 2-cylindret compound dampmaskine, 140 ihk (1887 - 1949)
1 stk. 4-cylindret 408 C Skandia glødehovedmotor hovedmaskine, 300 ehk (1950 - 1961)
1 stk. 1-cylindret 14SF Seffle glødehovedmotor hjælpemaskine, 8 hk (1961 - )
1 stk. 4-cylindret 408 A Skandia glødehovedmotor, 300 ehk (1961 - )
1 stk. fastbladet propel (1887 - 1961)
1 stk. propel med justerbare skrueblade (1961 - )

Skrog

jern

Billeder af Harry

 Harry
Harry
 Harry
Harry



Oprettet: 5. februar 2019.
62 online
Forside    Indhold    Fotografer    AIS    Nyt    Mysterier    Efterlyst    Kontakt    RSS