Værft: Lobnitz, Coulborn & Co., Renfrew, Skotland.
Nybygning nr. 403.
Bestilt: 7. december, 1892.
Søsat: 1. april, 1893.
Leveret: 27. maj, 1893.
Status: Forlist.
Hændelser og særlige begivenheder
Bilbrev udstedt.
Prøvesejlads. Afsejlede senere samme dag mod København. Kolliderede med S/S Glen Holme af Maryport i sundet mellem Islay og Jura. Glen Holme sank eter kollisionen og C. P. A. Koch returnerede til værftet med beskadiget stævn.
Genleveret til DFDS.
Ankom til København.
Registreret i det danske register.
12 ture fra Warnemünde, Lübeck og Stettin til København med 5000 britiske og 1000 franske krigsfanger.
Oplagt i København og sat til salg.
Solgt til Danziger Werft und Eisenbahnwerkstätten A.G. i Danzig for ophugning. Sejlede for egen damp til Danzig. Overtaget af ophugningsværftet 4. februar, anmeldt og registreret samme dag.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NFWT (22. juni, 1893 - 1933)
OYEA (1934 - 4. februar, 1938)
Flag
| Danmark (22. juni, 1893 - 4. februar, 1938) |
Hjemsteder
København (22. maj, 1893 - 1. oktober, 1926)
Aalborg (1. oktober, 1926 - 4. februar, 1938)
Dimensioner
Længde: 70,0 m, Længde overalt: 73,2 m, Bredde: 9,4 m, Dybgang: 4,9 m
Tonnage
BRT: 1149, NRT: 694, DW: 485
Kapacitet
288 passagerer, 288 køjepladser
Fart
Fart: 13 knob
Maskineri
1 stk. triple expansion dampmaskine, 1250 ihk
1 stk. fastbladet propel
Skrog
jern
Oprettet: 24. oktober 2019.