Værft: Lindholmens Varv AB, Göteborg, Sverige.
Nybygning nr. 153.
Leveret: 1865.
Rederier
Stockholms Ångslups AB, Stockholm, Sverige (1865 - 9. april, 1901)
Erkens Ångslups AB, Estuna, Sverige (9. april, 1901 - 1906)
Erkens Nya Ångslups AB, Estuna, Sverige (1906 - 1914)
Gustaf Jansson, fabrikör, Östhammar, Sverige (1914 - 1916)
Mathias Lundquist, rådman, Östhammar, Sverige (1916 - 4. april, 1925)
Mathias Lundquists arving, Östhammar, Sverige (4. april, 1925 - 1948)
Mälarens Transport AB, Stockholm, Sverige (1948 - 1958)
Axel Pettersson, Nättraby, Sverige (1958 - 1980)
Bert Carlsson, Gällstraö, Sverige (1980 - 1991)
Bo Bergström, Gällstraö, Sverige (1991 - 2009)
Artistförrådet P.O. Jonis AB, Torpshammar, Sverige (2009 - 9. november, 2016)
Ella Böving, Stockholm, Sverige (9. november, 2016 - )
Hændelser og særlige begivenheder
1901 - onsdag 10. april, 1901
Transporteret med tog til Erken (Kristineholm) station.
Søsat i Erken.
Ombygget til bugserbåd med plads til passagerer i en salon agter. Fik nyt styrehus. Primært anvendt til bugsering af tømmer.
Ombygget til lystfiskerbåd.
Ombygget. Fik ny overbygning.
Set oplagt ved værftet i Stege, Danmark.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
SFC 5138
Flag
Hjemsteder
Stockholm (1865 - 9. april, 1901)
Erken (9. april, 1901 - 1914)
Stockholm (1948 - 1958)
Karlskrona (1958 - 1991)
Stockholm (2016 - )
Dimensioner
Længde overalt: 13,85 m, Bredde: 2,96 m, Dybgang: 1,30 m
Kapacitet
62 passagerer (1865)
Fart
Fart: 8 knob (1991)
Maskineri
1 stk. Lindholmen dampmaskine, 16 hk (1865 - 1904)
1 stk. 2-cylindret Qvick benzinmotor (1904 - 19??)
1 stk. Bolinder glødehovedmotor, 15 hk (192? - 1980)
1 stk. Ford diesel, 67 hk (1980 - 1991)
1 stk. Ford diesel, 128 hk (1980 - )
1 stk. propel
Skrog
stål
Billeder af Fanny
Jungfrun
Jungfrun
Oprettet: 25. september 2020.