Værft: F. Schichau-Werft, Elbing, Tuskland.
Nybygning nr. 1290.
Leveret: 2. august, 1933.
Rederier
Reichskanal-Amt Rendsburg, Rendsburg, Tyskland (2. august, 1933 - maj, 1945)
Direktoratet for Fiendtlig Eiendom, Oslo, Norge (maj, 1945 - 1949)
Riskafjord AS, Hommersåk, Norge (1949 - 1. april, 1963)
Øydane AS, Bjørnøy, Hundsvåg, Norge (1. april, 1963 - 29. juni, 1965)
Stavanger Kommune, Stavanger, Norge (29. juni, 1965 - februar, 1978)
Reidar Christensen, Stavanger, Norge (februar, 1978 - 10. juni, 1981)
Johnny Birkeland, Risnes i Masfjorden, Norge (10. juni, 1981 - januar, 1986)
Partrederi Primavera, Sandnes, Norge (januar, 1986 - juni, 1990)
Partrederi Johnsen & Clausen, Ulset, Norge (januar, 1990 - februar, 1992)
Svein Vinje, Laksevåg, Norge (februar, 1992 - 6. juni, 1992)
Christen André Vinje, Fyllingsdalen, Norge (6. juni, 1992 - 2. oktober, 1992)
Odd Magne Stabben, Haganes, Os, Norge (2. oktober, 1992 - 23. oktober, 1992)
Ola Aune, Hundhammeren, Norge (23. oktober, 1992 - 17. december, 1997)
Bjørn Erik Klausen, Manger, Norge (17. december, 1997 - 31. august, 1999)
Henrik Einar Seglem, Egersund, Norge (31. april, 1999 - 26. maj, 2016)
Jan Egil Aslaksen, Egersund, Norge (31. august, 1999)
Harald Taranger og Alfred Økland, Torangsvåg, Norge (26. maj, 2016 - 30. marts, 2019)
Martin Paszkiewicz Aaholm, Holeby, Danmark (30. marts, 2019 - )
Hændelser og særlige begivenheder
Anvendelse under krigen ukendt, men efter krigen blev fartøjet overtaget af Norge, Direktoratet for fiendtlig eiendom.
Ombygget til passagerbåd ved Sigurd Sagens Båtbyggere i Hommersåk.
Registreret i Stavanger Skipsregister.
Oplagt i Hommersåk.
Ombygget ved Brødrene Bjørnevik i Hundvåg, blandt andet bro.
Ændret til fritidsskib.
Skøde for salg til Martin Paszkiewicz Aaholm. Overtagelse 30. marts, 2019. Anmeldt til registret 9. april 2021, registreret 14. april 2021.
tirsdag 12. november, 2019
Registreret som Flydende Bolig - Privat og Erhverv.
onsdag 2. september, 2020 - torsdag 24. september, 2020
Der var planlagt sommertogt for Den tapre Landsoldat Stubbekøbing - Køge - København - Helsingør - Gilleleje - Frederikssund - Kongsøre - Hundested - Kalundborg - Odense - Bogense - Vejle - Fredericia - Haderslev - Aabenraa - Sønderborg - Faaborg - Strynø - Rudkøbing - Nyborg - Korsør - Næstved - Vordingborg - Nykøbing F. - Stubbekøbing. Turen blev aflyst.
Slettet fra det norske register med dispensation fra riksantikvaren.
Set på bedding i Stege, med flag "Den tapre Landsoldat".
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
LCNC (11. april, 1950 - 6. januar, 2021)
OYOP (14. april, 2021 - )
Flag
| Tyskland (2. august, 1933 - maj, 1945) |
| Norge (maj, 1945 - 6. januar, 2021) |
| Danmark (14. april, 2021 - ) |
Hjemsteder
Rendsburg (2. august, 1933 - maj, 1945)
Stavanger (11. april, 1950 - 11. juni, 1981)
Bergen (11. juni, 1981 - januar, 1986)
Stavanger (januar, 1986 - januar, 1990)
Bergen (januar, 1990 - 6. januar, 2021)
Stubbekøbing (14. april, 2021 - )
Dimensioner
Længde: 20,39 m, Længde overalt: 21,63 m, Bredde: 4,21 m, Dybde: 1,86 m (1950)
Længde: 21,52 m, Længde overalt: 21,79 m, Bredde: 4,15 m, Dybde: 2,47 m (2021)
Tonnage
BRT: 46, NRT: 17 (1933)
BRT: 74,99, NRT: 39,25 (1950)
BRT: 75,36, NRT: 38,81 (1963)
BRT: 49,39, NRT: 23,47 (1980)
BT: 66,5, NT: 19,9 (2021)
Kapacitet
120 passagerer (1950)
127 passagerer (1963)
ingen passagerer (1980)
25 passagerer, 7 køjepladser (2021)
Fart
Fart: 11 knob (1933)
Fart: 10 knob (1950)
Maskineri
1 stk. Humboldt Deutz diesel, 45 bhk (1933 - 1950)
1 stk. GM diesel (1950 - 1963)
1 stk. Wichmann diesel, 150 bhk (1963 - )
1 stk. propel
Oprettet: 12. april 2021. Senest revideret: 13. januar 2022.