Rederier
Aktieselskabet Dampskibsselskabet Kjøbenhavn-Newcastle, København, Danmark (april, 1880 - 3. maj, 1880)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (3. maj, 1880 - 31. januar, 1923)
The South of Ireland Cattle Trade Association, Irland (3. november, 1885 - 11. marts, 1886)
Charter: Fragtnævnet (den danske stat), København, Danmark (1. februar, 1918 - 4. december, 1919)
Carl Marius Engholm, København, Danmark (31. januar, 1923)
Hændelser og særlige begivenheder
Bygget til fragt- og kreaturtransport, men med plads til et mindre antal passagerer.
Bilbrev udstedt.
torsdag 14. december, 1922 - tirsdag 14. november, 1922
Ankom til København. Oplagt.
Solgt til Carl Marius Engholm. Anmeldt og registreret 1. februar. Anmeldt og registreret solgt til kiel for ophugning 1. februar.
Rapporteret ophugget.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
NSHT (april, 1880 - 31. januar, 1923)
Flag
| Danmark (april, 1880 - 31. januar, 1880) |
Hjemsteder
København (april, 1880 - 24. juni, 1901)
Århus (24. juni, 1901 - 9. juni, 1905)
Aalborg (9. juni, 1905 - 31. januar, 1923)
Dimensioner
Længde: 69,6 m, Længde overalt: 72,5 m, Bredde: 9,1 m, Dybgang: 5,2 m, Dybde: 6,7 m
Tonnage
BRT: 831, NRT: 429, DW: 875
BRT: 891,45, NRT: 517,35, DW: 975 (1880)
BRT: 878,03, NRT: 503,93 (1882)
Kapacitet
? passagerer, 18 køjepladser
Fart
Fart: 11,6 knob
Maskineri
1 stk. 2-cylindret compound dampmaskine, 800 ihk
1 stk. fastbladet propel
Oprettet: 5. november 2021.