Rederier
Brødrene Petersen (Paul, Peter Tobias, Jens Hornsyld og Frederik Petersen), Randers, Danmark (april, 1859 - 28. december, 1870)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (28. december, 1870 - 24. oktober, 1901)
Em. Z. Svitzer Bjærgnings-Entreprise, København, Danmark (24. oktober, 1901 - 1911)
Hændelser og særlige begivenheder
Bilbrev udstedt.
Ny maskine og kedel installeret hos Burmeister & Wain.
Ombygget.
Fik ny kedel.
Skøde for salg tol Em. Svitzer. Anmeldt 29. oktober, registreret 7. november.
Anmeldt og registreret ombygget til ikke-selvbevægende lægterfartøj.
Solgt til Petersen & Albeck for ophugning.
Rapporteret ophugget.
Supplerende oplysninger
Kaldesignaler
HBSR (1865 - 1877)
NSKG (1878 - 1901)
Flag
| Danmark (april, 1859 - 1911) |
Hjemsteder
Randers (april, 1859 - 28. december, 1870)
København (28. februar, 1870 - 12. juni, 1885)
Horsens (12. juni, 1885 - 13. april, 1891)
Hobro (13. april, 1891 - 1901)
Dimensioner
Længde: 36,8 m, Længde overalt: 38,7 m, Bredde: 5,7 m, Dybgang: 2,8 m
Tonnage
BRT: 147,25, NRT: 100,13, DW: 105 (1859)
BRT: 151,10, NRT: 100,04 (1880)
Kapacitet
574 passagerer, ? køjepladser
Fart
Fart: 8,5 knob (1859)
Fart: 8 knob (1887)
Maskineri
1 stk. 1-cylindret dampmaskine (1859 - 1867)
1 stk. 4-cylindret tandem compound dampmaskine, 190 ihk (1867 - 1901)
1 stk. fastbladet propel
Billeder af Ydun
 Ydun
|
Oprettet: 14. februar 2022.