Rederier
J. A. Englund m.fl., Stockholm, Sverige (juli, 1856 - 22. april, 1864)
Brødrene Petersen (Paul, Peter Tobias, Jens Hornsyld og Frederik Petersen), Randers, Danmark (22. april, 1864 - 28. december, 1870)
Charter: Den danske stat, København, Danmark (1864)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (28. december, 1870 - 30. december, 1893)
Partrederi (Fr. Johansson, Alex Carlsson, W. Nerkel, Hilmer Sterner), Göteborg, Sverige (30. december, 1893 - 17. januar, 1894)
Carl Johan Nilsson, Göteborg, Sverige (17. januar, 1894 - 12. september, 1895)
Aktieselskabet Dampskibs-Selskabet Kalfsund, København, Danmark (12. september, 1895 - 30. maj, 1900)
Charles Fritiof Larsson, Göteborg, Sverige (30. maj, 1900 - 26. september, 1902)
Bärgnings- & Bogserings AB Björn, Göteborg, Sverige (26. september, 1902 - 1. oktober, 1906)
Anders Gustaf Johansson, Göteborg, Sverige (1. november, 1906 - 1. oktober, 1907)
I. Kosenkranius, Novorossijsk, Rusland (1. oktober, 1907 - 11. januar, 1911)
Hændelser og særlige begivenheder
Det er uklart, hvorvidt Tu Ting oprindelig er bygget som hjuldamper.
Bilbrev udstedt.
Chartret af den danske regering til transport af infanteri og udrustning under krigen mod Tyskland.
Kedel udskiftet.
april, 1873 - tirsdag 22. april, 1873
Ombygget hos Bormeister & Wain.
1876 - mandag 4. september, 1876
Ny maskine og kedel installeret hos Burmeister & Wain.
Grundstødt nær Novorossijsk. Sunket og erklæret totalforlist. Alle blev reddet.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NBPS (1867 - 30. december, 1893)
NHKC (12. september, 1895 - 30. maj, 1900)
JCFT (30. maj, 1911 - 1. oktober, 1907)
Flag
| Sverige (juli, 1856 - 22. april, 1864) |
| Danmark (22. april, 1864 - 30. december, 1893) |
| Sverige (30. december, 1893 - 12. september, 1895) |
| Danmark (12. september, 1895 - 30. maj, 1900) |
| Sverige (30. maj, 1900 - 1. oktober, 1907) |
| Rusland (1. oktober, 1907 - 11. januar, 1911) |
Hjemsteder
Stockholm (juli, 1856 - 22. april, 1864)
Randers (22. april, 1864 - 28. december, 1870)
København (28. december, 1870 - 13. juni, 1885)
Svendborg (13. juni, 1885 - 30. december, 1893)
Göteborg (30. december, 1893 - 12. september, 1895)
København (12. september, 1895 - 30. maj, 1900)
Göteborg (30. maj, 1900 - 1. oktober, 1907)
Novorossijsk (1. oktober, 1907 - 11. januar, 1911)
Dimensioner
Længde: 29,0 m, Længde overalt: 31,2 m, Bredde: 6,6 m, Dybgang: 2,9 m
Tonnage
BRT: 132,20, NRT: 81,17 (18??)
BRT: 151,56, NRT: 90,40, DW: 135 (1873)
BRT: 153,76, NRT: 90,32 (1876)
BRT: 155,78, NRT: 90,27 (1876)
BRT: 139,73, NRT: 72,56 (1895)
Kapacitet
? passagerer, ? køjepladser
Fart
Fart: 8 knob (1876)
Maskineri
1 stk. dampmaskine (18?? - 1876)
1 stk. 2-cylindret compound B&W dampmaskine, 120 ihk (1876 - 1911)
1 stk. fastbladet propel (18?? - 1911)
Oprettet: 20. februar 2022.