Thy

Værft: Burmeister & Wains Maskin- og Skibsbyggeri.
Nybygning nr. 51.

Bestilt: 26. oktober, 1868.
Leveret: 29. maj, 1869.

Status: Ophugget.

Navn

Thy (29. maj, 1869 - 1. februar, 1922)

Ruter

København - Limfjorden (hovedsageligt) (1869 - 1920)
Stettin - København - Göteborg / Christiania (Oslo) / Christianiafjorden (Oslofjorden) (3. november, 1887 - 4. januar, 1888)
Stettin - København - Göteborg (8. januar, 1888 - 25. februar, 1888)
Stettin - København - Göteborg (6. april, 1888 - 22. april, 1888)
København - Hanko (15. maj, 1889 - 21. maj, 1889)
København - Hanko (3. juni, 1889 - 3. december, 1889)
København - Hanko (27. maj, 1890 - 1. juli, 1890)
København - Horsens - (Ebeltoft) (også) (1901 - 1902)

Rederi

Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (29. maj, 1869 - 1. februar, 1922)

Hændelser og særlige begivenheder

1884
Fik ny kedel.

søndag 6. november, 1921
Oplagt i København.

onsdag 1. februar, 1922
Solgt til Petersen & Ahlbek for ophugning.

torsdag 19. oktober, 1922 - onsdag 19. oktober, 2022
Anmeldt ophugget og slettet fra registret.

Supplerende oplysninger

Kendingssignal

NCMG (29. maj, 1869 - 1. februar, 1922)

Flag

Danmark's flagDanmark's flag
Danmark (29. maj, 1869 - 1. februar, 1922)

Hjemsteder

København (29. maj, 1869 - 30. oktober, 1886)
Nykøbing Mors (30. oktober, 1886 - 30. oktober, 1901)
Skive (30. oktober, 1901 - 17. maj, 1910)
Ebeltoft (17. maj, 1910 - 7. juni, 1912)
Nakskov (7. juni, 1912 - 1. februar, 1922)

Dimensioner

Længde: 44,1 m, Længde overalt: 47,1 m, Bredde: 6,1 m, Dybgang: 3,0 m

Tonnage

BRT: 265,52, NRT: 179,74, DW: 118 (1869)
BRT: 308,77, NRT: 184,43 (1872)
BRT: 309,01, NRT: 208,64 (1883)
BRT: 303,91, NRT: 169,39, DW: 285 (1884)

Kapacitet

210 passagerer, ? køjepladser

Fart

Fart: 9 knob

Maskineri

1 stk. 4-cylindret tandem compound B&W dampmaskine, 250 ihk
1 stk. fastbladet propel

Billeder af Thy

Oprettet: 7. marts 2022.