Rederier
Dampskibsselskabet Ærø, Ærøskøbing, Danmark (2. juni, 1931 - 13. maj, 1968)
Olbalna Plovidba, Jugoslavien (13. maj, 1968 - 1971)
Jadranska Linijska Plovidba, Rijeka, Jugoslavien (1971 - 1991)
Jadrolinija P.O., Rijeka, Kroatien (1991 - februar, 2011)
Hændelser og særlige begivenheder
Målebevis udstedt, Svendborg.
Bilbrev udstedt, Svendborg. Anmeldt 30. maj, registreret 2. juni.
Nyt målebevis, Svendborg.
Ombygget ved Svendborg Skibsværft.
Forlænget med knap 10 meter ved Svendborg Skibsværft.
Nyt målebevis, København.
Fik to master (havde kun én efter forlængelsen).
søndag 25. november, 2007 - 2011
Oplagt.
Ankom til Aliaga, Tyrkiet for ophugning.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NJLC (2. juni, 1931 - 1933)
OWBU (1934 - 13. maj, 1968)
9A2172 (13. maj, 1968 - 2011)
Flag
| Danmark (2. juni, 1931 - 13. maj, 1968) |
| Jugoslavien (13. maj, 1968 - 1991) |
| Kroatien (1991 - 2011) |
Hjemsteder
Ærøskøbing (2. juni, 1931 - 13. maj, 1968)
Rijeka (13. maj, 1968 - 2011)
Dimensioner
Længde overalt: 36,47 m, Bredde: 7,94 m, Dybde: 3,08 m (1931)
Længde overalt: 45,82 m, Bredde: 7,94 m, Dybde: 3,08 m (1951)
Længde overalt: 48,13 m, Bredde: 7,9 m, Dybgang: 2,59 m (1975)
Tonnage
BRT: 288, NRT: 88 (1931)
BRT: 220,76, NRT: 87,06 (1933)
BRT: 291,66, NRT: 113,61 (1951)
BRT: 323, DW: 159 (1975)
Kapacitet
350 passagerer, 18 personbiler, 1 jernbanespor, 3 jernbanevogne (1931)
400 passagerer, 20 personbiler, 1 jernbanespor, 4 jernbanevogne (1947)
600 passagerer, 30 personbiler, 1 jernbanespor, 5 jernbanevogne (1951)
Fart
Fart: 13 knob (1931)
Fart: 11,5 knob (1975)
Maskineri
2 stk. 6-cylindret 4-takt Holeby diesel, 490 hk (1931 - 1975)
2 stk. 5-cylindret B&W diesel, 625 kW (1975 - 2011)
Oprettet: 8. januar 2008. Senest revideret: 4. februar 2018.