Mjølner

Værft: Svendborg Skibsværft A/S, Danmark.
Nybygning nr. 35.

Søsat: 8. februar, 1930.
Leveret: 31. marts, 1930.

Status: Ukendt, sandsynligvis ophugget.

Navne

Mjølner (31. marts, 1930 - 3. juli, 1970)
Mjolnor (3. juli, 1970 - 198?)

Ruter

Spodsbjerg - Nakskov (25. april, 1930 - 9. april, 1940)
Spodsbjerg - Nakskov (29. juli, 1945 - 1955)
Korsør - Lohals (1955 - maj, 1970)
Restaurant i Trieste (26. juli, 1972 - 198?)

Rederier

Sydfyenske Dampskibsselskab A/S (SFDS), Svendborg, Danmark (31. marts, 1930 - 3. juli, 1970)
Kaptajn Bruno Mauri (Compania de Navigacion Lonemar), Trieste, Italien (3. juli, 1970 - 196?)

Hændelser og særlige begivenheder

fredag 7. marts, 1930
Bilbrev udstedt, Svendborg. Anmeldt 26 marts, registreret 31. marts.

mandag 24. marts, 1930
Målebevis udstedt, Svendborg.

tirsdag 9. april, 1940 - søndag 29. juli, 1945
Oplagt.

fredag 9. februar, 1951
Nyt målebevis, Svendborg.

slutningen af 1970 - 1972
Ombygget til restaurant i Trieste.

fredag 3. juli, 1970
Anmeldt og registreret solgt til Kaptajn Bruno Mauri, Trieste.

torsdag 9. juli, 1970
Afsejlede fra Svendborg mod Trieste.

onsdag 26. juli, 1972
Indviet som restaurant ved Riva Ottaviano Augusto Molo Martello i Trieste.

1986
Slettet fra Lloyds Register. Videre skæbne uvis.

Supplerende oplysninger

Kendingssignaler

NHQD (31. marts, 1930 - 1933)
OZOD (1934 - 3. juli, 1970)

Flag

Danmark's flagDanmark's flag
Danmark (31. marts, 1930 - 1970)

Hjemsted

Nakskov (31. marts, 1930 - 1970)

Dimensioner

Længde: 43,06 m, Bredde: 8,33 m, Dybgang: 2,86 m

Tonnage

BRT: 301,98, NRT: 121,37 (1930)
BRT: 301,98, NRT: 118,38, DW: 72 (1951)

Kapacitet

600 passagerer, 22 personbiler

Fart

Fart: 10,5 knob

Maskineri

1 stk. dobbelt compound Christiansen & Meyer dampmaskine, 460 ihk
1 stk. fastbladet propel

Billeder af Mjølner

Oprettet: 13. januar 2008. Senest revideret: 8. juni 2022.